Cum ne putem gestiona mai bine emoțiile?

Emoția umană nu este nimic altceva decât un răspuns puternic care ia naștere din activitățile noastre mentale.

Nu este nici pozitivă, nici negativă.

Frica ne face să evităm pericolul, resentimentele ne fac să luptăm, iar iubirea ne poate face să manifestăm mai multă atenție și grijă față de ceilalți.

Oamenii nu își pot elimina emoțiile din funcțiile și din procesarea creierului. Acesta este motivul pentru care nu este o idee prea bună să le suprimăm sau să le ignorăm

Ele vor ieși întotdeauna la suprafață, uneori poate sub alte forme, suferind deplasări afective care vor deteriora, în cele din urmă, corpul și relațiile cu cei din jur.

Cum ne putem gestiona mai bine emoțiile?

Există două lucruri pe care le putem face cu emoțiile din viața noastră.

Primul este să admitem existența acestor emoții, iar cel de-al doilea este să încercăm pe cât posibil să ni le reglăm.

Însă admiterea și reglarea emoțiilor sunt posibile doar atunci când nu suntem înecați în propriile trăiri.

Emoția nu este un ocean, este un val.

Nu este totul și nu ne sufocă cu totul. Ci este doar un răspuns la suprafață.

Emoțiile umane sunt într-o continuă creștere. La fel cum valurile se ridică mereu pe suprafața oceanului.  

A fi emoțional este ceva foarte natural pentru ființa umană.

Cu atât mai mult cu cât spațiul intersubiectiv dintre oameni devine tot mai autentic și mai conținător.

Însă emoțiile umane sunt declanșate, la rândul lor, de hormonii din creier.

Așa că, fericirea, nefericirea, dragostea și ura, la fel ca restul emoțiilor pe care le resimțim, ne sunt influențate de hormoni.

Atunci când ne îndrăgostim, inimile noastre bat cu putere și suntem fericiți.

În cele din urmă, este vorba tot de informații.

Informații care, atunci când sunt introduse în creierul nostru, ne fac să ne simțim mai mult sau mai puțin fericiți.

Iar organismele noastre nu sunt altceva decât niște simple fabrici de substanțe chimice care secretă hormoni.

Creierul uman secretă hormonii ca urmare a anumitor informații provenite din mediul intern și extern.

De exemplu, creierul oamenilor care au crescut într-un mediu securizant, iubitor și care au fost mereu încurajați și susținuți de cei din jur, va secreta mult mai mulți hormonii buni.

În consecință, ei vor trăi o viață mult mai marcată de încredere, optimism și le va fi mult mai ușor să se ridice în urma unor pierderi.

Invers, cei neglijați afectiv și emoțional în primii ani de viață, abandonați sau respinși de cei din jur, rătăciți în permanență în teamă și negativitate, își pierd încrederea mult mai ușor fiindu-le foarte dificil să se deschidă și să-i accepte pe ceilalți.

Și atunci, se pune întrebarea: Îmi pot provoca secreția de hormoni cu ajutorul acestor informații?

Nu ar fi minunat dacă am putea produce doar hormonii pe care ni-i dorim?

Suntem proprietarii creierului nostru și ai emoțiilor pe care le simțim.

Urmărind și conștientizându-ne emoțiile, asumându-ne că sunt doar ale noastre și că ele fac parte din bucuria și din experiența ființei umane, ne vom apropia mai mult de noi înșine, simțindu-ne mult mai împliniți și mai integrați.

Deși suntem îndreptățiți să credem că emoțiile provin din afara corpului nostru, din stimularea mediului extern, modul în care răspundem la acestea depinde în mare parte de modul în care ne folosim creierul.

Folosindu-ne bine creierul, putem dezvolta o abilitate naturală de a nu fi măturați sau înghițiți propriile emoții.

Deoarece fericirea depinde de secreția hormonilor din creier, nu trebuie să o așteptăm să apară.

Avem puterea și posibilitatea de a ne face corpul să producă hormoni buni.

De exemplu, serotonina este un neurotransmițător care contribuie la sentimentul de fericire.

Mai este denumit și “hormonul fericirii” sau “hormonul păcii interioare”.

Atunci când ne simțim exaltați și creativi, serotonina crește. Când suntem stresați însă, serotonina scade.

Când serotonina este secretată sub nivelurile normale, oamenii pot avea probleme în gestionarea stresului, se pot supăra ușor și din orice, devenind anxioși sau deprimați.

Dacă simțiți pace și bucurie, înseamnă că secreția serotoninei este bună.

Teacher meditates on her classroom desk.

Meditația ne poate ajuta să ne simțim mai bine, mai pașnici și mai bucuroși.

Cu alte cuvinte, orice activitate care crește serotonina poate fi o meditație bună.

Meditația nu este un lucru dificil de făcut.

Aceasta nu înseamnă doar să stăm într-o postură de lotus și să respirăm, ci să ne trăim clipele, să râdem, să ne iubim și să iubim.

Nu este necesar să respectăm o postură sau o formă anume de meditație.

Dacă simțiți că meditația ajută la activarea funcției creierului și vă puteți simți sănătoși, fericiți și liniștiți, aceasta este cea mai bună meditație pentru dvs.

Pe lângă toate activitățile zilnice, meditația oferă o stimulare pozitivă a creierului.

Construindu-vă obișnuința și sentimentul de a medita, puteți medita în toate activitățile dvs. zilnice.

Așadar, la finalul acestui articol vă invit să vă căutați propria pace interioară și să încercați să vă regăsiți acolo așa cum sunteți și așa cum vă doriți să fiți.

Cu dragoste, cu bucurie, cu liniște, cu mândrie și cu exaltare, cu mulțumire, bunătate și cu tot ce înseamnă viața pentru dvs.

Vă invit să vă căutați propria meditație, în propria minte, ghidată și însoțită în toată această călătorie de propriul creier și de neurotransmițători.

Iar pentru cei dornici de mai mult, pot accesa mai jos două forme ghidate de meditație, care sper că le vor fi utile în călătoria lor către emoții și interior.

Author: Gabi Enache

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *